Vzkaz markeťákům: Nejsme jen další položka ve vašem media mixu

Vzkaz markeťákům: Nejsme jen další položka ve vašem media mixu

Milí markeťáci,

ráda bych vám dnes řekla něco, co už mi pěkně dlouho leží na srdci. Vím, že většina z vás dělá dobrou práci. Že jste neustále ve střehu a sledujete, vše, co se kolem vás děje. Že následujete trendy a občas je i vytváříte. Že vaše práce není jen o tom vystudovat marketing a usnout na vavřínech. Že musíte být neustále v obraze a učit se novým věcem. Že jsou mezi vámi kreativci, umělci i analytici. Že do své práce dáváte pořádný kus sebe.

Poslední dobou se mi ale zdá, že jste v tom nekonečném kolotoči vyhodnocování kampaní, reportů a bůhvíčeho ještě jaksi zapomněli na to, že vaše práce není o číslech, ale o lidech. Vymýšlíte reklamy pro pečlivě sestavené persony, nakupujete prostor v médiích s tou nejlepší afinitou, vybíráte si pro spolupráci influencery se statisícovým zásahem a největšího zadostiučinění dojdete v případě, kdy máte dobré KPIs. Na číslech závisí vaše odměny i nálada celého týmu.

A já to z jedné strany chápu. Sama se v marketingu pohybuji a vím, jak důležitá čísla jsou. Jenže znám i další stránku vaší práce. Jsem influencer. Nosím nálepku, kterou většina z vás už nemůže ani slyšet. Buzzword, bez kterého se neobejde pomalu žádná kampaň cílená na lidi do pětatřiceti let.

A dovolte mi, abych vám připomněla, že jsem obyčejný člověk. Tak jako vy.

Nejsem jen další položka ve vašem media mixu. Nejsem PPC reklama, do které nasypete peníze a trackujete její výkonnost. Nedefinuje mě číslo, které ukazuje počet mých followers na Instagramu, nebo dosah sponzorovaného příspěvku. Nejsem stroj, kterému vložíte do úst vaše slova. Jsem holka, co má své vlastní názory a postoje, což je právě tím důvodem, proč se ke mně čtenáři vracejí. A že nikdy nebudu říkat nebo dělat něco, za čím si nestojím. Co pro mě není přirozené.

Asi byste teď mohli namítnout, ať si teda dělám, co chci, a žádné spolupráce neberu. Jenže tak jednoduché to není. Tvorbě obsahu, focení a následné editaci, psaní článků, schůzkám a nekonečným mailům věnuji hodiny a hodiny času, a i když tuhle práci miluju, dělám ji zadarmo. A věřte nebo ne, nájem, účty a nákupy v Albertu mi nikdo neproplatí.

Tímhle dopisem vás tedy chci poprosit o jediné – jednejte s námi jako s lidmi. Věřte nám. Síla influencer marketingu je založená na autenticitě a dobrá a účinná spolupráce tak nikdy nemůže vzniknou bez vzájemné důvěry. Já věřím značce, službě nebo produktu, který propaguji, a vy na oplátku věřte nám tvůrcům.

Nikdy bych nekývla na propagaci něčeho, co bych nedoporučila své nejlepší kamarádce, proto nemám potřebu vaše produkty hanit. Posílejte mi briefy, ale nechte mě mluvit mým jazykem. Pokud spolu spolupracujeme dlouhodobě, nechtějte předem posílat ke schválení každou Story, kterou mám vypustit ven, ale věřte, že znám své followers a mé výstupy vytvořím, jak nejlépe umím. Že budu upřímná v tom nejlepším slova smyslu.

A nezapomínejte prosím, že jsme jen obyčejní lidé. Že jsme jako vy. Sledujte naši práci, poznejte naše hodnoty a až pak se pojďme domluvit, jestli by spolupráce dávala smysl, Zda by byla přínosná nejen pro firmu, kterou zastupujete, ale i pro naše čtenáře a followers. Pokud tomu tak nebude, možná vaším reklamním sdělením zasáhnete desetitisíce lidí, ale vaše kampaň účel nesplní.

A uvědomte si prosím, že influencer marketing není jen o vynaložených penězích a číslech. Že médium, skrze které propagujete značku, dýchá, myslí a žije. 

Děkuju.

A pokud jsou mezi vámi nějací influenceři, blogeři, youtubeři nebo markeťáci a cítíte to stejně, sdílejte prosím tenhle článek. Jestli máte opačný názor, podělte se o něj se mnou v komentářích. Influencer marketing se u nás vyvíjí až moc rychle a myslím, že je to téma, na které bychom měli nahlížet nejen z hlediska čísel a výkonnosti…

Veronika ♥

8 Komentáře

  1. 16.3.2019 / 21:30

    Klobúk dole za tento článok, resp. príhovor. Je to presne ako píšeš – my blogeri sme ľudia z mäsa a kostí. Dýchame, žijeme, cítime… Sme jedineční a rovnako jedineční sú aj naši čitatelia. Zaslúžime si to najlepšie a na oplátku zo seba aj to najlepšie vydávame. Nie sme stroje, nie sme mašiny na čísla. Sme v prvom rade ľudia. Ľudia, ktorým veria tisíce ďalších ľudí. Chcem byť pre svojich čitateľov priateľka, chcem byť ich pomocná ruka, chcem byť tá, na ktorú sa obrátia s dôverou, že im poradím najlepšie ako viem. Napísala si to naozaj ohromne a je cítiť, že ti tieto slová idú priamo od srdca a ja ti za ne v mene celej blogosféry ďakujem. Krásny prejav <3

  2. 17.3.2019 / 20:45

    Tak to je skvěle napsáno. Nejsem influencer, spíše ten z druhé strany. Ale přesně jak píšeš, je to o důvěře a ne schvalování každého kroku influencera. Super?

  3. Anonym
    17.3.2019 / 23:16

    Je to krásně napsané, má to hlavu a patu, jak se říká… A i kdyz jsme z úplně jiného oboru, souhlasime, podpoříme rády a sdílíme tvůj názor ?
    S láskou a pozdravem Vědomá krása ❤.

  4. Šárka
    18.3.2019 / 15:53

    Souhlasím s Veronikou, protože čtenář nechodí na blogy, aby si četl jen o reklamách a blogeři by si měli zachovat svou osobitost, pro kterou je lidi čtou a sledují. Naopak si myslím, že přemíra reklamních článků odrazuje.

    • 26.3.2019 / 7:56

      To je pravda. Plus ja osobne neznášam nepriznané spolupráce. Jeden čas to bol veľký trend neoznačovať spoluprácu. Neviem či si tí blogeri mysleli, že čitatelia sú blbí a nedôjde im o čo ide, ak o tom istom produkte čítajú v daný týždeň už asi na 15. blogu… Každopádne na spolupráciach nie je nič zlé, samozrejme ak nie sú klamlivé a sú robené s citom. Presne ako vravíš, všetkého veľa škodí. Ak je blog len akýmsi digitálnym billboardom, strácam o neho záujem v priebehu pár minút.

  5. 22.3.2019 / 6:51

    Dobrý den, Veroniko,
    na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu si taktéž musíte uvědomit, že u mnoha firem sedí střední či vyšší management, který o všem rozhoduje a marketér má svázané ruce a musí kontrolovat každý krok a schvalovat každý jednotlivý post, tweet či fotku – prostě musí, protože je to nařízení „zeshora“, kdyby to neudělal a nastal by problém, tak takový člověk může a často i přichází o práci. A opravdu nelze změnit strukturu schvalovacího procesu ze dne na den například u nadnárodní společnosti.

    • 22.3.2019 / 14:14

      Krásný den, Petře, samozřejmě souhlasím, že u velkých korporací je systém schvalování vyžadován a změnit to je bohužel nadlidský úkol…

Napsat komentář:

Accessibility Toolbar


Copak hledáte?