Site icon VERONIKA

Vzkaz markeťákům: Nejsme jen další položka ve vašem media mixu

Milí markeťáci,

ráda bych vám dnes řekla něco, co už mi pěkně dlouho leží na srdci. Vím, že většina z vás dělá dobrou práci. Že jste neustále ve střehu a sledujete, vše, co se kolem vás děje. Že následujete trendy a občas je i vytváříte. Že vaše práce není jen o tom vystudovat marketing a usnout na vavřínech. Že musíte být neustále v obraze a učit se novým věcem. Že jsou mezi vámi kreativci, umělci i analytici. Že do své práce dáváte pořádný kus sebe.

Poslední dobou se mi ale zdá, že jste v tom nekonečném kolotoči vyhodnocování kampaní, reportů a bůhvíčeho ještě jaksi zapomněli na to, že vaše práce není o číslech, ale o lidech. Vymýšlíte reklamy pro pečlivě sestavené persony, nakupujete prostor v médiích s tou nejlepší afinitou, vybíráte si pro spolupráci influencery se statisícovým zásahem a největšího zadostiučinění dojdete v případě, kdy máte dobré KPIs. Na číslech závisí vaše odměny i nálada celého týmu.

A já to z jedné strany chápu. Sama se v marketingu pohybuji a vím, jak důležitá čísla jsou. Jenže znám i další stránku vaší práce. Jsem influencer. Nosím nálepku, kterou většina z vás už nemůže ani slyšet. Buzzword, bez kterého se neobejde pomalu žádná kampaň cílená na lidi do pětatřiceti let.

A dovolte mi, abych vám připomněla, že jsem obyčejný člověk. Tak jako vy.

Nejsem jen další položka ve vašem media mixu. Nejsem PPC reklama, do které nasypete peníze a trackujete její výkonnost. Nedefinuje mě číslo, které ukazuje počet mých followers na Instagramu, nebo dosah sponzorovaného příspěvku. Nejsem stroj, kterému vložíte do úst vaše slova. Jsem holka, co má své vlastní názory a postoje, což je právě tím důvodem, proč se ke mně čtenáři vracejí. A že nikdy nebudu říkat nebo dělat něco, za čím si nestojím. Co pro mě není přirozené.

Asi byste teď mohli namítnout, ať si teda dělám, co chci, a žádné spolupráce neberu. Jenže tak jednoduché to není. Tvorbě obsahu, focení a následné editaci, psaní článků, schůzkám a nekonečným mailům věnuji hodiny a hodiny času, a i když tuhle práci miluju, dělám ji zadarmo. A věřte nebo ne, nájem, účty a nákupy v Albertu mi nikdo neproplatí.

Tímhle dopisem vás tedy chci poprosit o jediné – jednejte s námi jako s lidmi. Věřte nám. Síla influencer marketingu je založená na autenticitě a dobrá a účinná spolupráce tak nikdy nemůže vzniknou bez vzájemné důvěry. Já věřím značce, službě nebo produktu, který propaguji, a vy na oplátku věřte nám tvůrcům.

Nikdy bych nekývla na propagaci něčeho, co bych nedoporučila své nejlepší kamarádce, proto nemám potřebu vaše produkty hanit. Posílejte mi briefy, ale nechte mě mluvit mým jazykem. Pokud spolu spolupracujeme dlouhodobě, nechtějte předem posílat ke schválení každou Story, kterou mám vypustit ven, ale věřte, že znám své followers a mé výstupy vytvořím, jak nejlépe umím. Že budu upřímná v tom nejlepším slova smyslu.

A nezapomínejte prosím, že jsme jen obyčejní lidé. Že jsme jako vy. Sledujte naši práci, poznejte naše hodnoty a až pak se pojďme domluvit, jestli by spolupráce dávala smysl, Zda by byla přínosná nejen pro firmu, kterou zastupujete, ale i pro naše čtenáře a followers. Pokud tomu tak nebude, možná vaším reklamním sdělením zasáhnete desetitisíce lidí, ale vaše kampaň účel nesplní.

A uvědomte si prosím, že influencer marketing není jen o vynaložených penězích a číslech. Že médium, skrze které propagujete značku, dýchá, myslí a žije. 

Děkuju.

A pokud jsou mezi vámi nějací influenceři, blogeři, youtubeři nebo markeťáci a cítíte to stejně, sdílejte prosím tenhle článek. Jestli máte opačný názor, podělte se o něj se mnou v komentářích. Influencer marketing se u nás vyvíjí až moc rychle a myslím, že je to téma, na které bychom měli nahlížet nejen z hlediska čísel a výkonnosti…

Veronika ♥

Exit mobile version
Přejít k navigační liště