Trendy

Trendy

Kdykoliv mi někdo řekne, že se ho trendy netýkají, že je pod jeho úroveň řešit, co zrovna trenduje na TikToku nebo v nejnovějším Vogue, je to pro mě jasným znamením, že o trendech neví vůbec nic. Trendy se týkají nás všech. Je to komplexní společenský fenomén, který prostupuje všemi vrstvami našeho života – od technologií přes módu až po ekonomiku a mezilidské vztahy. A pokud budujete jakýkoliv byznys, ignorace trendů je cesta do pekel. Jak trendy fungují a proč jsou tak zásadní pro pochopení světa kolem nás?

  • Trendy nejsou náhoda. Jsou sofistikovaným odrazem společenských změn, politického dění, environmentálních výzev, ekonomické situace… A dají se celkem dobře predikovat.
  • Předpovídáním trendů se zabývají trendspotteři, resp. trendspottingové agentury. Pokud chcete vědět, co bude za několik let trendy, studujte jejich trendbooky a trend reporty. Stojí raketu, ale pokud chcete být o krok napřed, je to dobrá investice. Za pozornost stojí třeba reporty od WGSN, Trend Watching, Mintel nebo PSFK.
  • Trendy nejsou jenom jedny. Mikrotrends a hypes mají trvání v řádu dnů a lze je docela dobře vyčíst z Google Trends nebo feedu na TikToku. Další trendy přichází v pravidelných cyklech (hubnutí v lednu, dýně na podzim…), a pak tu máme skutečné trends a makrotrends, které se drží tak dlouho, dokud je nevystřídá jejich přesný opak. A za dvacet let se zase (s lehkým faceliftem) vrátí.
  • Trendy je to, co si většina lidí nemůže dovolit. V minulosti byla trendy oplácaná těla, protože plebs neměl na jídlo. Dnes většina lidí nemá čas každý den cvičit a žít clean girl lifestyle, a tak se opíjíme kultem hubenosti a vypracovaných těl.
  • Skutečně trendy lidi trendy nenásledují, ale předvídají. Když všude čteme, že je něco trend, naskakuje na něj Late Majority a obvykle to značí konečnou fázi cyklu. Tedy, že trend začíná už pomalu umírat.

Trendy nejsou jen prázdná fráze z módních magazínů nebo sociálních sítí. Jsou zrcadlem naší doby. Jsou odrazem toho, kdo jsme, čeho se bojíme a po čem toužíme. Je to živý obraz naší společnosti, který neustále mění své kontury. Kdo jim rozumí, dokáže lépe pochopit sebe i svět kolem. A především – kdo je dokáže předvídat, má klíč k úspěchu v byznysu i v osobním životě.

Je to jako se surfováním – kdo chce uspět, musí chytit vlnu ještě předtím, než je vidět.

Napsat komentář:

Accessibility Toolbar


Copak hledáte?