Za dobu, co pomáhám malým, často začínajícím, značkám formou marketingových konzultací, se setkávám stále s tím samým příběhem – na začátku věděly, co dělají. V ideálním případě i to, jak to dělají. A všechno si svépomocí nebo za účasti copywritera juniora hodily na web. Pak utratily tisíce za reklamu na sociálních sítích, která, pokud byla dobře zacílená a zpracovaná, generovala spoustu návštěv a… Prodeje nikde. Potenciální zákazníci, i přes to, že měly všechny informace o produktech nebo nabízených službách, nakonec utekli.
Ptáte se proč? Konečně.
Pokud nabízíte cokoliv, co má na trhu konkurenci (takže prakticky všechno), přes odpovědi na otázky co a jak si srdce lidí nezískáte. Důležité je znát odpověď na to proč. Proč děláte to, co děláte. Proč by to mělo zákazníky zajímat. Proč by měli být věrní vám a ne někomu jinému.
V momentě, kdy máte jasně definované své proč, tedy poslání, proč existujete (a ne, zisk to není, to by měl být jenom důsledek), nepotřebujete nikoho manipulovat. Když se lidé s vaším proč ztotožní, budou u vás nakupovat (nebo pracovat) proto, že sami chtějí. Z pozice podomního prodejce vysavačů, který zákazníky zahltí množstvím pro ně absolutně nezajímavých informací (většina e-shopů v Česku) se najednou stanete leaderem hodným následování.
Pokud teda máte vlastní značku nebo uvažujete o jejím založení, vždycky, vždycky, vždycky začínejte otázkou proč.