Sex a psi

Sex a psi

Chcete reklamy, které fungují? Dejte do nich sex, nebo psy. Čárka v předchozí větě je klíčová. Kombinaci nedoporučuji.

Marketing se mění. Mění se formáty, kanály, algoritmy, metriky. Ale základ (i když si to často nepřiznáváme) zůstává stejný: rozhodujeme se iracionálně, rychle a na základě emocí. Mozek reaguje na impulzy a největší vliv nemá to, co říkáme nahlas, ale co šeptáme podvědomí.

Sex sells. Podle Journal of Advertising zvyšuje jemná erotika zapamatovatelnost značky až o 27  %. Výzkum publikovaný v Psychology & Marketing ukazuje, že sexuálně laděné reklamy zvyšují míru zaujetí až o 40  % a vedou k vyšší emoční aktivaci, která může přímo ovlivnit nákupní rozhodování. Ale pozor. Platí to jen tam, kde to dává smysl – parfémy, šperky, spodní prádlo, kosmetika, auta… A samozřejmě, sexem nemyslím nahotu jako z kalendáře v pánské šatně. Jemný výraz, gesta, pohled, náznak. To je jazyk, kterému podvědomí rozumí. Když to přeženete, mozek si zapamatuje prsa, ne značku. A to není úplně KPI, které chcete obhajovat před vedením.

A pak tu máme psy. Nejúčinnější emoční tahák, který můžete v reklamě použít. Podle dat z eye-trackingu prodlužují dobu pozornosti až o 2,3 sekundy. Zvyšují důvěru, pozitivní emoce ke značce, aktivují oxytocin a engagement roste až o 35  %. Ať cílíte na mileniály, boomery nebo generaci Z, pes funguje vždycky. Emočně i algoritmicky.

I když se trendy, technologie i formáty mění, principy behaviorální ekonomie a neuromarketingu zůstávají. Emoce prodávají. A pokud hledáte rychlou zkratku k lidskému srdci, máte dvě silné zbraně: sex, nebo pes.

Ale prosím, nikdy obojí dohromady.

Napsat komentář:

Accessibility Toolbar


Copak hledáte?