V marketingu prý dneska dělá každý. Jak je možné, že se všichni uživíme?
Možná proto, že pracovat v marketingu se bohužel nerovná rozumět marketingu. Alespoň ne na našem trhu. Minimální vstupní bariéra v kombinaci s Dunning-Kruger efektem a nedostatek know-how zaměstnavatelů na druhé straně vede k tomu, že minimálně půlka lidí, co u nás v reklamní branži dělá (a to jsem podle mě ještě hodně optimistiká), nemá marketingový mozek ani znalosti.
Jak už jsem vám několikrát psala, jsem přesvědčená, že marketing je řemeslo. A naučit se ho trvá. Bez kvalitních základů prostě dům, který vydrží po generace, nepostavíte. Kreativita je pak už jenom třešnička na dortu, která odlišuje dobré nápady od těch geniálních.
Dobrého marketéra v mých očích nedělá absolvování víkendového kurzu a hezký Instagram. Je to dlouhodobá a nikdy nekončící práce. Dobrý marketér má načtené léty prověřené know-how a dokáže jej využít v praxi. Dobrý marketér ví, že jeho osobní názory jsou zcela irelevantní, neustále vystupujte ze své sociální bubliny a všechny domněnky si ověřujte. Dobrý marketér zná základy psychologie, behaviorálních věd a dalších disciplín, které s marketingem úzce souvisí. Dobrý marketér si neustále rozšiřuje obzory a má přehled o všem, co hýbe společností. Dobrý marketér má aspoň základní povědomí o všech disiplínách marketingu a specializuje se na to, v čem je nejsilnější. A v neposlední řadě – dobrý marketér se nikdy nepřestává učit. Protože ví, že v marketingu víc než kde jinde platí, že nic není staršího než včerejší noviny.
Díky za VŠKK, která mi ukázala, co skutečně znamená marketing.
Díky za vás, kdo naše řemeslo děláte poctivě.
A díky za všechny mé klienty, kteří si rádi za poctivě odvedenou práci zaplatí.