Site icon VERONIKA

Nejbizarnější recenze kaváren

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Žijeme v době, kdy se nemusíme bát vyjádřit vlastní názor. Můžeme věřejně bojovat za práva homosexuálů, účastnit se protestů za lepší pracovní podmínky a psát o všem, co nás napadne. Což je samozřejmě dobře. Jenže, jak tomu tak bývá, každá mince má dvě strany, a s příchodem internetu a diskuzních fór se z nás jako mávnutím kouzelného proutku stali erudovaní odborníci takřka na cokoliv. A díky anonymitě a odstupu, které nám obrazovka počítače umožňuje, se tak stal z kritizování už pomalu národní sport.

Abyste mě správně chápali, neříkám, že je na kritice něco špatného. Ale jak už to tak u nás Čechů bývá, s oblibou ventilujeme jen ty negativní pocity. Když jsme s něčím spokojení, mlčíme. Když se nám ale něco nelíbí, jsme schopní sepsat o tom sedmistránkovou esej, jen aby se každý člověk na planetě dozvěděl, jaké křivdě jsme museli čelit.

Když jsem byla pár týdnů zpátky na Baristovi roku, navštívila jsem tam přednášku, kde Jiří Giesl ze šumperské kavárny Pikola glosoval ty nejbizarnější recenze kaváren. A právě to mě inspirovalo k sepsání dnešního článku. Jelikož se v kávovém světě pohybuji už nějaký ten pátek a mezi mými kamarády je poměrně dost baristů, čas od času se ke mně donesou opravdové perličky.

Zabrouzdala jsem proto v internetových vodách a vylovila pro vás několik recenzí, nad kterými jsem se muslela jen nevěřícně usmívat. Některé jsou plné emocí, u dalších jsem musela dlouho hledat pointu a mezi mé oblíbené kategorie patří ty s názvem Nenávidím hipstery nebo Co tím chtěl básník říct?

Než se ale pustíte do rychlého skenování následujících řádků, zkuste se vždycky zamyslet nejen nad smyslem (který někdy ani nenajdete), ale hlavně nad motivací, kterou autor k sepsání kritiky měl. Někdy se jedná o naprosté bizáry, jindy je hodnocení oprávněné a pobaví spíš vtip a nadsázka, s jakou je recenze napsaná;

 

A na závěr mám na vás malou prosbu. Zkuste si občas najít chvilku času a napsat i pozitivní recenzci. Sama jsem pár let zpátky spravovala sociální sítě kavárny La Bohéme Café a moc dobře vím, jak důležitá zpětná vazba to pro podniky je. A pokud jde o sílu negativních recenzí, neodpustila bych si, kdybych nepřipomněla kauzu FattyPillow versus restaurace Podolka, která krásně ukazuje, jak velký vliv může náš hlas v onlajnu mít…

Narazili jste poslední dobou na nějaké další bizarnosti? Budu moc ráda, pokud se o ně se mnou podělíte v komentářích!

Veronika ♥

Exit mobile version
Přejít k navigační liště