Když jsem vám sepisovala předchozí článek, ani zdaleka jsem netušila, jakou lavinu spustí. Jak moc mi všechny ty nádherné komentáře, osobní příběhy, zprávy a maily, které mi od té doby posíláte, pomohou zvládnout poslední dny. Pořád nemůžu uvěřit tomu, že je mezi vámi tolik lidí, co mi věří, podporuje mě v těžkých chvílích a věnuje svůj čas tomu, aby mi zvedlo náladu.
Zas a znovu jsem si uvědomila, že blogování je něco, co z celého srdce miluju. Ač mě to často stojí spoustu sil, nemám tolik času na své nejbližší a z nekonečných mailů mi občas vstávají vlasy hrůzou, neměnila bych. Víc než před třemi roky jsem se rozhodla, že se vydám na tuhle dlouhou cestu, a během posledních měsíců si konečně začínám uvědomovat, že všechna ta energie, kterou jsem do plnění mého malého snu vložila, nebyla zbytečná. Že tu opravdu jste. Čtete mé řádky, sledujete mě na Instagramu a vidíte svět tak, jak ho vidím já.
A já bych vám tu proto dnes chtěla za to všechno moc poděkovat. Věřte mi, že si čtu každou zprávu, komentář i mail, který mi pošlete. Že nebloguji jen kvůli spoluprácím a nablýskaným blogerským eventům. To všechno jsou jen moc příjemné odměny, které alespoň zčásti vykompenzují všechen ten čas, který bychom jako blogerky věnovaly normální práci.
Ono totiž, i když se to na první pohled nemusí zdát, i my musíme z něčeho platit nájem, složenky a nákupy v Albertu. Fakt. Ale na téma spoluprácí se vám tu dnes dlouze rozepisovat nechci. Jen vás chci ujistit, že za vším, co vám doporučím v rámci sponzorovaných příspěvků, si pevně stojím. Že bych nikdy nevzala nic, co by mi bylo proti srsti. Že bych vám nikdy nedoporučila něco jen kvůli tomu, že mi za to někdo zaplatil.
Všechny spolupráce si opravdu pečlivě vybírám a doufám, že budou přínosné i pro vás. Že díky nim objevíte zajímavá místa, značky i produkty. A hlavně, že mi věříte, že postoj, který vůči nim zaujímám, je jen a jen můj. Jakmile mi něco jen trošku nesedí, nejdu do toho. Na druhou stranu, pokud mě osloví značka, jejíž produkty bych si stejně koupila, nevidím důvod, proč se s vámi o své dojmy nepodělit.
Proto si vždy, když zvažuji novou spolupráci, představuji jakýsi trojúhelník, na jehož koncích jste vy, klient a já. A výhody, které by měla spolupráce přinést, musí být přínosné pro všechny strany. Přes to prostě nejede vlak.
Je mi však jasné, že jelikož se už pěkně dlouho pohybuji jen v úzkém okruhu lidí, co sdílí podobné názory a postoje, můžu mít pohled na influencer marketing a vše s ním spojené trošku zkreslený názor. Proto by mě teď opravdu moc zajímalo, jak se na spolupráce, ať už placené, nebo neplacené, díváte vy.
Měli by podle vás blogeři sponzorované příspěvky označovat? Jak? A věříte článkům a příspěvkům, které nesou označení #ad?
Budu se moc těšit na vaše komentáře a ještě jednou z celého srdce děkuju, že tu se mnou pořád jste.
Veronika ♥