VERONIKA

Být či nebýt (na Clubhouse)?

Clubhouse je v Česku! Marketéři, novináři, influenceři a tisíce dalších jablíčkářů na něm v posledních týdnech vášnivě debatují o Výměně manželek, focení, situaci v gastru, nebo nepovedené kampani na TikToku. Ještě nemáte pozvánku? Tak je nejvyšší čas ji sehnat, protože vám ujíždí vlak. Na Clubhouse jsou všichni. A vy tam musíte být taky.

Dobře, teď vážně. Jestli jste fenomén Clubhouse nějakým zázrakem ještě nezaznamenali, jedná se o novou sociální síť, kterou založili v březnu roku 2020 Paul Davison a Rohan Seth. Její princip stojí čistě na hlasové komunikaci a zprávy, lajky nebo komentáře byste tam hledali marně. Jen živý přenos zvuku a konverzace, kterou můžete buď poslouchat, nebo se do ní aktivně zapojit. Aplikace je aktuálně je dostupná pouze pro iPhone a stát se jejím uživatelem je možné jen v případě, že vám někdo z uživatelů pošle pozvánku.

A právě pocit výjimečnosti, stále rostoucí potřeba socializace, kterou způsobuje celosvětová pandemie, a skutečnost, že diskuze probíhají živě, jsou hlavní důvody, proč Clubhouse v posledních měsících tak raketově roste. Sociální síť se dokonale strefuje do naší potřeby nenechat si nic uniknout. Vyvolává v nás pocit, že když tam nejsme, o něco přicházíme. Syndrom FOMO v celé své kráse.

Být či nebýt (na Clubhouse)?

Žijeme ve světě informačního přehlcení. Nikdy jsme neměli přístup k tolika informacím, jako máme dnes. Ze všech stran se na nás valí notifikace a další upozornění, kvůli kterým jsme rozrušení a ztrácíme schopnost se soustředit. Množství obsahu, který denně konzumujeme, je naprosto enormní. Přitom drtivá většina z něj je pro náš život zbytečná. Potřebujeme v životě další sociální síť?

Já na to stále hledám odpověď. Když jsem si Clubhouse stáhla, nepřekvapivě to mělo vliv na můj denní režim. Najednou nestíhám poslouchat oblíbené podcasty, číst média, která každý den čtu. Spánek jsem zkrátila v průměru o dvě hodiny a pořád se sama sebe ptám, zda to opravdu chci. Jestli je čas, kterým za působení na Clubhouse platím, úměrný hodnotě, kterou získávám. Zda jsou moje motivace správné, nebo se jen bojím, že mi něco unikne.

Na druhou stranu vidím v působení na Clubhouse obrovskou příležitost, jak se s vámi ještě víc propojit. Můžeme si spolu povídat o všem, co vás zajímá. Diskutovat o kavárnách, marketingu i smyslu života. A proto bych vás chtěla poprosit o názor; Měli byste o něco takového zájem? Jak na vás Clubhouse působí? 

Kdybyste se o Clubhouse chtěli dozvědět víc, můžete se přidat do facebookové skupiny Clubhouse Česko, sledovat stejnojmenný instagramový profil a přečíst si texty, které najdete na konci článku. Děkuju vám za názor a těším se na vaše komentáře a případné follow na Clubhouse, kde mě najdete pod přezdívkou @tazlerova.

 

 

Další texty o Clubhouse:

Líbil se vám článek? Pošlete ho dál!
Přejít k navigační liště