Site icon VERONIKA

Jak vybudovat lovebrand?

„Jak vybudovat lovebrand?“ ptáte se mě na byznysových konferencích, networkingových eventech i v DMs na Instagramu s očekáváním, že vám dám univerzální návod na úspěch. Jenže v marketingu ani nikde jinde nic takového neexistuje. Pokud vám někdo tvrdí, že vám dá 10, 20, 100 univerzálních kroků, díky kterým vybudujete milionový byznys, dost možná spíš o miliony přijdete. Rychlá obecná řešení nefungují a jediný, kdo na nich vydělá, je jejich autor. Samozvaný marketér, jehož marketingová zkušenost končí u sdílení postů na Instagramu.

Co ale platí a nestárne, jsou principy. Na jejich pochopení sice nestačí zhlédnout jeden online kurz, ale když jejich studiu a pochopení věnujete tři, čtyři roky, jste na dobré cestě k tomu dělat marketing dobře. Schválně říkám marketing a ne reklamu, protože to není totéž. A pokud mezi těmito slovy nevidíte rozdíl, věřte mi, že se máte ještě co učit.

Jedním z nejdůležitějších principů v marketingu, který vede k budování „lovebrandů“, po kterých všichni tak touží, je pochopit, že to, co se líbí vám, vaší ženě nebo kamarádovi, je často úplně jedno. Že netvoříte značku pro sebe, ale pro lidi. Že musíte svým produktem nebo službou řešit problémy a potřeby těch, kteří si vás mají kupovat. Že nemáte poslouchat jen vlastní pocity, ale pocity cílové skupiny. Že musíte potlačit vlastní ego a sloužit potřebám svých zákazníků.

Takže jak vybudovat lovebrand? Neposlouchejte sebe, ale lidi. Nehledejte návody, hledejte porozumění. Značka, kterou lidé milují, vzniká, když jim nasloucháte hlouběji než konkurence. Když víte, co chtějí dřív než oni sami. Když řešíte jejich problémy, nikoliv své ego. Lovebrand není strategie, je to výsledek – důsledek toho, že jste svou značku vybudovali kolem zákazníka, ne kolem sebe.

Exit mobile version
Přejít k navigační liště